marți, 6 noiembrie 2012

Magazinul de magazine

      Iata ca ziua de astazi m-a mai invatat ceva: ca exista un magazin de magazine si el se numeste Springshop. Bine, magazinele pe care le vinde sunt online, dar sunt tot niste magazine, nu? Recunosc ca e ceva inedit pentru mine, asa ca am intrat putin pe pagina de internet a magazinului, ca sa aflu mai multe detalii.
      Mi-au placut culorile alese de web designeri, sunt culori calde, care nu obosesc ochii si mi-a placut ca fontul folosit este lizibil, iar informatiile pot fi citite usor si de cei care au vederea mai slaba. Mi-a mai placut si faptul ca meniul este pus intr-un frame separat, astfel incat imi va aparea in partea de sus a paginii, indiferent cat de mult dau scroll in jos.
      Mi-a placut si faptul ca informatia este bine structurata, concisa si la obiect, iar pagina este optimizata pentru monitoare widescreen, ca al meu, ceea ce e un lucru bun. Per ansamblu, site-ul este accesibil tuturor si bine structurat, dar (mereu exista un dar) ar fi 3 lucruri pe care le-as schimba la el:
1. Pagina de start-eu as organiza meniul in partea stanga a paginii, cu butoanele fiind asezate unele sub altele. Mi se pare mult mai comod, ar ocupa mai putin spatiu si ar fi si mai estetic. In loc de filmuletul "embedded" de pe youtube, as folosi o animatie flash distincta, ceva mai mare, pentru ca serverele youtube nu merg intotdeauna optim, existand riscul ca filmuletul sa nu se incarce sau sa aiba un timp de buffer prea mare. Si, pe deasupra, la final, apar alte filmulete care pot distrage atentia potentialului client si, in loc sa ramana pe site, se duce pe youtube.com ca sa se uite in continuare la filmulete.
      Sub chenarul al treilea din centrul paginii este o iconita care in alte parti simbolizeaza locuri destinate persoanelor cu handicap, asa ca nu prea isi are locul acolo. As inlocui-o cu niste bancnote agatate intr-un perete cu o sageata de darts pentru a simboliza mai bine faptul ca pretul este fix.
      Jos, la rubrica Ultimele proiecte, as pune o imagine mai mare sau as pune un link pe imagine care sa ma duca spre o pagina care sa imi dea mai multe detalii despre respectivele proiecte. Si as inlocui cuvantul "Comisoane" prezent in pagina Preturi cu varianta sa corecta: "Comisioane".
2. As adauga o harta a site-ului, pentru ca mai sunt si persoane lenese, asa ca mine, care vor sa aiba totul mura in gura si sa aiba toata structura site-ului intr-o singura pagina, pentru acces ultrarapid. As adauga si o bara de search, pentru a putea cauta dupa cuvinte cheie ceea ce ma intereseaza pe site.
3. As remedia problemele tehnice- in meniul Afiliere, butonul Inregistreaza-te ACUM nu functioneaza (cel putin la mine) si nici link-urile din partea stanga (nu se colapseaza textele din partea dreapta corect). Chestia asta da impresia de website neterminat potentialului vizitator, asa ca ar trebui rezolvata problema cat mai repede.
      Pe final, ii felicit pe cei de la Springshop pt. ideea inedita pe care au avut-o si le urez succes in continuare.

Articol scris pentru Superblog 2012.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu