sâmbătă, 25 aprilie 2015

Galus

Sunt Fuego. Lumea stie,
Eu sunt unul la o mie.
Toate lumea ma cunoaste,
Uneori cant si de Paste.
Eu cant mai mult la Craciun,
De Pasti mai dau cate-un tun.
Insa anul asta vreau
Pe acasa sa mai dau.
Cu maicuta am vorbit
Sa-i duc galus, de vopsit.
Vizibil emotionat,
Am ajuns la mine-n sat.
Intru-n curte, intru-n casa,
Dar nu e nimeni acasa.
Si-apoi strig: Maicuta, esti?
Ouale nu le vopsesti?
Imediat aud un glas:
"Of, nimic n-a mai ramas!"
Vad maicuta. Plange trista.
Ma duc la ea cu-o batista.
"De ce plangi, draga maicuta?
Lacrimile-ti curg siroaie."
"A murit o puicuta
Si-am ramas si far-o oaie
Si o vulpe a intrat,
Ouale mi le-a mancat.
Eu acum ce mai vopsesc ?
Oua unde mai gasesc?"
"Stai maicuta linistita,
Fac eu rost intr-o clipita.
Cat numeri tu pan' la trei,
Ti-aduc oua cate vrei!"
Ma duc repede-n gradina
Si pun ochii pe-o gaina.
Are-un mot ca un galos.
Teapa: de fapt e cucos.
Si ma duc pe la vecini
Sa vad daca au gaini.
Ma duc si pe la vecine,
N-au gaini, au doar ovine.
Uite ca se face seara
Si-ajung la vecinul Nelu.
Are doar un miel cu-o nara,
Daca vreau, pot sa iau mielu'.
Insa mielul n-are oua.
De fapt are, dar doar doua.
Prin tot satul am umblat,
Peste tot am cautat
Si-un vecin a fost dragut
Si mi-a dat un ou de strut,
Daca tot n-am gasit oua,
Macar am unul cat noua.
Cand maicuta va vedea
Cred ca se va bucura.
Nu vreau s-o dezamagesc,
Pe asta eu il vopsesc.
Dupa-aceasta intamplare
Morala care ar fi?
Sa nu iti iei galus mare
Daca nu ai ce vopsi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu