joi, 27 ianuarie 2011

PROTEST

Mergand pe strada leganat,
Privesc usor in zare,
Si vad o scoala de rahat
Mai vad si-o directoare...

Eleva de serviciu vrea,
Stand paznica la poarta
Sa-i dau legitimatia,
Dar n-o am niciodata.

Sar gardul ca-s inteligent
Si o evit galant,
Directorul e vigilent,
Ma prinde in flagrant.

-Baiete tu ce crezi ca faci?
Nu crezi ca ai tupeu?
Sari gardul cu ai tai lungi craci
Sa intri in liceu?

-Tu esti mai smecher, mai bengos?
Imi spuse foc si para,
Acum iti dau un sut in dos
Si te si dau afara...

Il rog frumos, cu glas plapand,
Ca poate am scapare...
Si apoi il injur in gand,
Nu pot cu voce tare...

Ii spun tragand aer in piept:
-Poate-mi iertati greseala,
Va spun la modul cel mai drept:
Nu prea imi place scoala...

Eu vin la ore sa nu stau
Acasa sa fac treaba,
Nu vreau sa stau in pat sa-i dau
Cu orele la laba...

-Dom' profesor, vreau sa-ti spun
Nota nu conteaza,
Cand voi vrea sa fiu mai bun,
O sa fiu pe faza.

Stii ca ceea ce ne-nveti
Nu ne foloseste,
Noi suntem copii isteti
C-am mancat mult peshte.

Eu as vrea ca sa lucrez
Unde mie-mi place,
Vreau ca sa perseverez,
Sa fiu perspicace.

Daca tu crezi ca nu pot,
Te inseli amarnic,'
Voi munci ca un robot,
O sa fiu mai harnic.

Crezi ca daca imi vei da
Nota cea mai mica,
Poate ma va afecta,
Te inseli, pulica!

Am vointa de otel,
Mintea sclipitoare,
Nu gandesc ca toti la fel,
Am IQ-ul mare.

Nu stiu daca tu te-ai prins
De ce pic la tine,
Nu stiu daca te-am convins
Ca ce fac e bine.

Vreti sa ne bagati in cap
Invatat si carte!
Insa, daca nu incap
Le dam la o parte...

Noi ar trebui sa stim
Cum sa fim in viata,
Dar voi vreti sa devenim
Tocilari pe fata...

Poate veti schimba ceva,
Voi, profesori tineri,
Poate nu vom invata
De luni pana vineri.

Decat un bagaj enorm
De materii goale,
Mai bine ma pun sa dorm
Sau sa vad seriale.

Asta e un manifest,
Sa schimbam liceul,
Ca atunci cand dau un test
Sa nu mai iau trei-ul.

Tu, elev ce-ai terminat,
Ce-o sa faci pe urma?
Iei harletzul la sapat?
Ai grija de turma?

Vrei sa-ti faci un viitor
Sa traiesti mai bine,
Tre'sa fii un luptator,
Sunt altii ca tine.

Eu nu zic sa nu-nvatam,
scoala e vitala,
Dar dupa ce-o terminam
Treaba e nasoala...

N-ai serviciu, nu ai bani,
Vrei la facultate,
Nu vrei ca sa treci prin ani
Ca un papa-lapte.

Insa tu nu dispera,
viata e frumoasa
Si un lucru nu uita:
FII BUN SI-O SA-TI IASA!!


In caz de va va pica la BAC acest superb poem, puteti scrie astfel:
Aceasta poezie este o fabula in care personajele principale sunt boul (elevul) si vacarul (profesorul). Prima strofa incepe cu un dialog (de fapt un monolog ca numai boul vorbeste) intre bou si vacar, in care acesta incearca prin persuasiune sa il convinga pe vacar sa fie pe faza, pentru ca el se afla pe nul si astfel sa genereze curent monofazat.
In aceasta poezie se folosesc numeroase figuri de stil, cum ar fi: epitetul (perspicac), oximoronul (copii isteti), inversiunea (nu gandesc ca toti la fel), interogarea retorica (deoarece este folosit semnul intrebarii), virgula (asta nu e figura de stil, dar ca sa iasa 2 pagini la comentariu).
In a cincea strofa este folosita substitutia "pulica". Aceasta reprezinta varianta de feminin a substantivului pulic, care reprezinta diminutivul frantuzescului poulet (pule cu accent pe e), adica vacarul este substituit cu apelativul "puisor".
Versul "Tocilari pe fata..." inseamna ca niste perversi cu ochelari si cosuri s-au pus sa violeze o sarmana fata, stand deasupra ei.De fapt, se observa ca in toata poezia sunt folosite cuvinte cu conotatii sexuale: "bagaj enorm", "materii goale", de unde rezulta ca aceasta poezie este interzisa oamenilor de peste 60 de ani, pentru ca li se face pofta si le creste tensiunea.
Verbul "schimba" este folosit cu multiple sensuri: In versurile :"Poate veti schimba ceva/Voi profesori tineri" acestora li se sugereaza sa-si schimbe meseria sau lenjeria intima dupa caz, iar in versul "Sa schimbam liceul" elevilor li se sugereaza sa se duca la un alt liceu.
Ca semn de punctuatie cel mai des este folosita virgula (la cuvantul Tre' unde poetul a pus-o sus in loc sa o puna jos, iar la t-ul din invata n-a pus-o deloc), punctul (ca de la el vine "punctuatie") , cratima (ce-ai), semnul intrebarii si semnul exclamarii la care poetul a apasat din greseala SHIFT+1.
In concluzie aceasta este o fabula de tot rahatul si din aceasta cauza poetului i se va virusa PC-ul cu filme XXX (adica Triplu X, ala cu Vin Diesel). Pa!
P.S. pt. profesori: Daca nu-mi puneti 10, la cata spaga v-am dat, va umflu felinarele ca la farul din ALexandria!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu