luni, 26 martie 2012

Anotimpurile


Iarna
A-nceput de ieri sa cada
Cate-un militian pe strada
Fiindca e polei pe jos
Si e foarte-alunecos.
Vine iarna, bine-mi pare,
Si ma satur de ninsoare,
A cazut asa de deasa,
Nu mai pot sa ies din casa.
Am in casa numai spirt
Si vreau sa ma duc la birt.
Ies afara in ograda
Sap tuneluri prin zapada,
Si fac unul mititel
Ca sa ma strecor prin el.
Sap ca prostul, in zadar,
Ca tot nu ajung la bar
Mai bine astept armata
Ca sa vina cu lopata.
Cand ma uit pe drum in zare,
Vad masini cu ajutoare,
Eu stau si-i astept in frig,
Macar sa-mi dea un covrig.
Au ajuns acum soldatii
Sa salveze sinistratii.
Eu le zic sa-mi dea un zaibar,
Ei imi dau ulei si zahar,
Eu le zic sa-mi dea tarie,
Sa ma incalzesc putin,
N-am avut recolta-n vie
Si-am ramas si fara vin.
Vreau alcool, vreo bautura
Sa ma hidratez in gura,
Macar sa imi dea o bere,
Daca nu, la revedere!
Pan' la urma ce-am baut?
Apa plata cu lamaie,
Nici nu se ducea din gat.
Ce sa bei, ce sa ramaie?

Primavara
Pan' la urma am scapat
De ninsoarea grea din sat,
S-a topit de tot zapada
Si mi-a inundat ograda.
Si sa-mi bag picioarele
Ca acuma soarele
Incalzeste peste tot
Si mi-e cald de nu mai pot.
Fetele au inceput
Sa mai scape din "tesut",
De noi li s-a facut mila
Si renunta la textila.
Am asa o bucurie
Cand vad verde pe campie,
Verde-n fata ochilor,
Cand vad cioara pe ogor,
Eu ii pun si sperietoare,
Ea continua sa zboare,
Eu ii dau cu erbicide,
Ea recolta mi-o ucide,
Nici nu stiu ce sa-i mai fac,
Ca nu-i pasare, e drac.
In gradina cand privesc,
Totii copacii infloresc,
Au iesit si florile,
Le mananca ciorile.
Au iesit si morcovii,
Ii mananca iepurii.
A iesit si patrunjelul,
Dar gandacii ii fac felul.
A iesit si pastarnacul
L-a mancat pe tot gandacul,
Si cartoful a iesit,
Dar e mic si prapadit.
In spinare iau o sapa,
Sa-mi fac brazdele cu ceapa,
Doar atata mi-a ramas,
Din gradina tot mi-au ras.

Vara
Vine vara cu caldura
Si ti se usuca gura,
Ca o cioara te-nnegresti
Si-apoi pielea ti-o cojesti.
E cald tare si ti-e sila,
Si te-ntinzi ca o camila,
Noaptea nu mai poti sa dormi,
Parca zici ca te transformi.
Valul de caldura vine,
Nici la umbra nu e bine,
Nu mai stii ce sa mai faci,
Nici cu ce sa te imbraci.
De caldura nu mai poti,
Mergi mai bine in chiloti.
Vara, cand te duci la baie
Iei cu tine fete-o droaie
Si in apa le dai drumul
Ca sa le admiri costumul.
Cica le inveti sa-noate
Si le pui mana pe spate,
Si-apoi cand se umfla-n pene,
Le mai tragi de sutiene,
Si le iei la rand pe toate
Sa le-nveti cum sa inoate.
Dupa baie, la terasa,
Sub umbrela racoroasa,
Stai pe scaun, bei o bere,
Savurand-o cu placere.
Nu te satura doar una,
Pana seara bei intruna.
Ochii-ncep sa vada-n ceata
Si te inrosesti la fata,
Iar privirea iti sticleste,
Limba ti se-mpleticeste,
Cu greu pleci de la terasa
Si de-abia ajungi acasa.
Vara parca te transformi
Ca esti treaz numai cand dormi.

Toamna
Vine toamna si imi place
La liceu cand vin boboace,
Stau si le masor pe toate
Si din fata si din spate.
Si-apoi daca-mi place una
Ma duc la ea cu minciuna,
Poate-poate-mi cade-n plasa
Si ma duc cu ea acasa.
Sambata e bucurie,
Toti se duc in club, se stie,
Si incep sa se distreze,
Pe manele sa danseze,
Uita de liceu, de tot
Si de BAC ii doare-n cot.
Cu pahare mari in mana
Beau cat pentru-o saptamana,
"Las' sa dau cu banii frate,
Am o viata, nu am 7!"
Si-apoi cand ajung acasa,
Nu au ce pune pe masa,
Golatatea-i inconjoara
Si-apoi foamea ii doboara.
Atunci cand ii vine timpul
Toamna este anotimpul
Cand culegi ce-ai semanat
Si pui totul la pastrat.
Vrei sa ai camara plina
Sa ii dai si la vecina,
Cand ea vine si iti cere,
Sa ii dai sa-i faci placere.
Ai pus totul la borcane:
Zarzavaturi, bulioane,
Faci zacusca, pui acrime,
Le asezi dupa marime.
In balerca torni si vinul
Sa ai cu ce sa-ti faci plinul,
De-asta toamna e frumos:
Mai mult tapan stai pe jos.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu