Prima proba din Superblog 2012 mi s-a potrivit ca o manusa.
Exact despre noua Toyota Avensis voiam sa scriu, iar aceasta proba mi-a dat
motivatia ca sa scriu un articol mult mai bine pus la punct decat ceea ce voiam
sa scriu initial.
Eu sunt o persoana care merge mult pe jos. Asta si
datorita domeniului in care lucrez, adica topografie si cadastru, unde trebuie
sa iti folosesti propriul corp pentru a realiza lucrarile. Un al doilea motiv
ar fi faptul ca nu detin nici permis de conducere si nici autoturism personal.
Nu m-a interesat si chiar daca imi plac masinile, nu sunt chiar atat de
pasionat de ele.Si totusi, pe zi ce trece, nevoia de a avea o masina se simte
din ce in ce mai mult. Si nu doar la mine, ci si la cei din jurul meu. Deunazi,
cel mai bun prieten al meu a spus ca vrea sa isi schimbe masina sa veche de 20
de ani cu una noua.
Cel mai bun prieten al meu este o persoana care m-a
ajutat de foarte multe ori si mi-a oferit sprijin atunci cand mi-a fost greu.
Si pentru mine reprezinta un standard in seriozitate, profesionalism si
altruism. Iar acum m-am decis sa il ajut si eu cu chestia asta, in semn de
respect pentru tot ce a facut pentru mine.
I-am spus sa nu se grabeasca, sa stam, sa analizam
piata, preturile, modelele. Eu sunt un om foarte exigent atunci cand cumpar
ceva. Analizez produsul, fac in minte un raport calitate-pret, caut produse
similare.
Si prietenul meu ma cunoaste si tocmai de aia mi-a si
cerut un sfat. El este un sofer desavarsit, stie elemente de mecanica, stie
chestii tehnice pe care eu nu le stiu. Eu, in schimb, am ochiul format pentru
produsele de calitate si imediat gasesc un cusur, daca acesta exista. Pana la
urma si masina e tot un produs, nu? Si astfel, ne-am gandit ca amandoi facem o
echipa perfecta: el are o gandire rationala, tehnica,iar eu inclin mai mult
catre partea vizuala, artistica.
I-am propus sa facem un mic test: sa cautam fiecare
cate un model de masina si sa vedem care dintre noi a facut cea mai buna
alegere.
Si am inceput sa ma uit dupa modele de masini, cand mi-a sarit in ochi o
masina de culoare gri-metalizat. "Hm, n-am mai vazut modelul acesta pana
acum, cred ca e o masina noua!" mi-am zis in gand si am purces sa aflu mai
multe informatii. Si astfel am aflat ca masina care mi-a atras atentia este
noua Toyota Avensis.
Eu de mic copil am avut o slabiciune pentru masinile asiatice si mai ales
pentru Toyota. Cand erau gumele acelea Turbo care aveau abtibilduri cu masini,
faceam schimb cu alti copii si le dadeam marci europene ca sa primesc
abtibilduri cu Toyota, pe care le lipeam pe dulap. Si acum le mai am. Ce
amintiri frumoase! Cand am mai crescut, am inceput sa joc jocuri cu masini pe
calculator. Eram foarte incantat cand vedeam cate un model de Toyota Celica sau
Supra care aparea in acele jocuri. Erau masinile mele preferate.
Imediat m-am gandit sa il sun pe prietenul meu si sa ii recomand masina. M-am gandit totusi ca sunt prea subiectiv, asa ca m-am
gandit si la un set de argumente obiective, ca sa ii si demonstrez de ce sa
aleaga Toyota Avensis si nu alt model de masina. Imediat le-am gasit:
1. Designul->acesta a fost si cel care mi-a atras prima data atentia
asupra masinii. La acest model designerii au facut o treaba foarte buna, daca
vezi masina pe strada "iti ia ochii". Este design-ul acela specific
Asiei, care combina eleganta cu sportivitatea si le imbina intr-un tot foarte
atractiv. Mi-au placut in mod special farurile din fata, seamana cu ochii unui
vultur gata sa isi insface prada. Vulturul este o pasare care inspira putere,
viteza si eleganta. Exact asta mi-a inspirat noua Toyota Avensis cand am
vazut-o.
2. Interiorul->eu sunt un drafter. Adica o persoana care deseneaza pe o
plansa anumite detalii. Ca drafter, trebuie sa fii foarte atent la asezarea in
pagina, la estetica, la culori. Am devenit astfel un maniac al spatiului, incercand
in plansele pe care le creez sa optimizez cat mai bine asezarea elementelor in
pagina. M-am uitat la interiorul masinii si mi-a satisfacut imediat exigenta in
ceea ce priveste ergonomia. Eu sunt genul de om care, intr-un spatiu cat mai
mic incerc sa pun cat mai multe. Si cand plec intr-o excursie, intr-o geanta
foarte mica imi indes jumatate de sifonier. Mie imi place ca atunci cand sunt
intr-o masina sa am cat mai mult spatiu. Am fost vreo 300 de km cu modelul
anterior de Avensis si in fata aveam atat de mult spatiu incat stateam aproape
orizontal in masina. Parca, in loc de 300 de Km as fi mers 3 Km. Nu i-am
simtit, ca si cum as fi mers cu un vapor. Extraordinar confortul pe care ti-l
ofera aceasta masina. Si cred ca la noul model e si mai bine.
3. Calitatea->m-am uitat la materialele care s-au folosit, la finisaje,
la dotari. Totul este perfect. Asta mi-a placut intotdeauna la Toyota: este o
marca respectabila care niciodata nu a facut rabat de la calitate, iar raportul
calitate-pret a fost intotdeauna optim. Recent am fost in Iraq si am ramas
stupefiat: peste 80% din masinile de-acolo sunt Toyota. Avensis si Corolla de
culoare alba sau crem. M-am gandit ca nu e posibil asa ceva, dar iata ca este.
Cand o marca este atat de populara intr-o tara inseamna ca este o marca de
calitate, nu?
4. Tehnologia->sunt un impatimit al tehnologiei. Am avut si norocul ca la
locul de munca intotdeauna sa lucrez cu aparatura de ultima generatie, cu
calculatoare de ultima generatie s.a.m.d. In patru ani am schimbat nu mai putin
de 9 calculatoare. Intotdeauna mi-a placut sa fiu inconjurat de ultimile
gadgeturi care apar pe piata si mereu mi-a placut sa schimb lucrurile uzate
moral. Exact asta vreau sa fac si pentru prietenul meu: sa ii aleg o masina care
incorporeaza tehnologie de ultima generatie pentru ca si el este un tanar
caruia ii place sa fie inconjurat de tehnologie. Tehnologia din noua Avensis
acum 10-12 ani parea de domeniul Sci-Fi, dar iata ca in ziua de astazi a
devenit ceva standard, lucru ce nu poate decat sa bucure entuziastii ca mine.
Pe langa partea de IT, inginerii de la Toyota au imbunatatit si partea mecanica
si au scos si motoare mai bune care au putere mai mare cu un consum mai mic. Nu
in ultimul rand am vazut ca sunt disponibile 7 variante de motorizare, ceea ce
este mai mult decat suficient pentru majoritatea potentialilor clienti.
5. Pretul->pretul unui produs este un aspect care in tara noastra draga
are doua fete: ori conteaza foarte mult, ori deloc. Eu si prietenul meu facem
parte din prima categorie si intotdeauna cand cumparam ceva, aruncam un ochi si
la pret. Pretul noii Avensis porneste de la 19590 de euro. Este un pret
rezonabil si corect pentru ceea ce ofera aceasta masina. Parerea mea este ca
aceasta masina se adreseaza oamenilor din clasa medie sociala si este perfecta
pentru toate categoriile de varsta.
M-am "inarmat" cu aceste argumente solide si imi voi suna bunul
meu prieten. Sunt curios, oare el ce model a ales?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu